Träffpunkter för dig med psykisk funktionsnedsättning

I Lunds kommun finns några träffpunkter för dig med psykisk funktionsnedsättning. På träffpunkterna kan du delta i många roliga, intressanta och hälsofrämjande aktiviteter. Du får tillfälle att umgås med andra och kan också själv vara med och forma verksamheten och aktiviteterna.

Träffpunkt på Arbetscentrum

På Arbetscentrum finns ett café som är öppet från måndag till torsdag där det serveras fika klockan 10.00–15.00 samt lunch mellan 12.00–13.00.
Arbetscentrum erbjuder även ett antal öppna aktiviteter för dig som lever med en psykisk funktionsnedsättning, som thaiboxning och promenader.

Besöksadress: Tage Erlanders väg 6, Lund

RSMHs träffpunkt på Bardisangränden

På Bardisangränden, ett av kommunens särskilda boenden för personer med psykisks funktionsnedsättning finns en träffpunkt som drivs av Riksförbundet för social och mental hälsa (RSMH).

Besöksadress: Bardisangränden 2, Lund

RSMHs träffpunkt Portvaktsstugan

Riksförbundet för social och mental hälsa (RSMH) driver en träffpunkt som heter Portvaktsstugan. Där serveras fika varje dag, lunch måndagar och pizza första fredagen i varje månad. På tisdagar kommer prästen Maria Rosman och diskuterar olika ämnen som medlemmarna valt.

Det finns en replokal med full musik utrustning i källaren, och datorer på ovanvåningen. Regelbundna resor, utflykter och fester, läger på Sjöholmen vid Ringsjön i augusti.

Besöksadress: Dalbyvägen 6, Lund

Lunds Fontänhus

Lunds Fontänhus riktar sig till dig som har erfarenhet av psykisk ohälsa. Här erbjuds en miljö där livskvalitet, socialt nätverk och självkänsla kan växa. Här arbetar vi tillsammans i en arbetsinriktad dag med plats för såväl studier och arbete som samtal, diskussioner, fika och gemensam lunch. Du kommer hit på dina egna villkor och vi värdesätter just dina erfarenheter och din kompetens. Tillsammans skapar vi Lunds Fontänhus och du som medlem kan vara med och forma vår gemensamma framtid med dina idéer.

Besöksadress: Magle St kyrkogata 5, Lund

E-post: info@lundsfontanhus.se

Läs mer om Lunds fontänhus öppettider och aktuella aktiviteter på deras webbsajt.