Vanliga frågor

Här finns vanliga frågor och svar om att söka till gymnasiet, antagning, betyg, resebidrag med mera.

Läs mer
Hur gör jag min ansökan till gymnasiet?
Hur loggar jag in när jag ska göra en ansökan?
Måste jag svara på antagningsbeskedet?
När börjar reservantagningen?
Vad har jag för reservnummer?
Jag har inte fått min ansökan till resebidraget, hur ska jag göra?
Jag har ansökt om resebidrag men har inte fått mitt kort än.
Jag ska ansöka om resebidrag, vem ska jag skicka ansökan till?
Jag behöver mina slutbetyg från gymnasieskolan eller komvux. Hur går jag tillväga?
Finns det någonting jag kan göra för att ändra mitt gymnasievalval efter 15 maj?

Kontakt

Utbildningsförvaltningen

Postadress: Box 138, 221 00 Lund
Besöksadress: Stora Södergatan 47, Lund
Telefon (växel): 046-359 50 00
E-post: utbildningsforvaltningen@lund.se

Öppettider: Utbildningskansliet har öppet måndagfredag klockan 08.0012.00 och 13.0015.30.

Antagningsenheten

Antagningschef: Ingela Arheden
Telefon: 046-359 70 31

Antagningsadministratör: Maria Kirchner
Telefon: 046-359 70 34
E-post: antag@lund.se