Skola24 - Lunds kommuns system för frånvarohantering

Enligt skollagen måste skolan meddela elevers frånvaro till föräldrarna. Lunds kommun använder Skola24 som system för frånvarohantering och ledighetsansökan.

Vi behöver din e-post för att kunna meddela ditt barns frånvaro och för att kunna hantera en ansökan om ledighet. Därför ber vi dig att skriva in din aktuella e-post när du loggat in. Välj Inställningar/Mina inställningar. Där kan du sedan vid behov ändra adress, telefon och e-post. 

Genom att logga in på Skola 24 får du även tillgång till:

  • elevens schema
  • lista med kontaktinformation till elevens lärare
  • klasslista
  • att ta del av frånvaro och göra frånvaroanmälningar
  • ledighetsansökan

Logga in på Skola24 med Mobilt BankID
Gå in på skolportalen och klicka på länken ”Skola24med Bank-ID”

Jag har inget Mobilt BankID, hur loggar jag in på Skola24?
Kontakta oss så sänder vi en aktiveringskod.

Välkommen att kontakta oss om du har andra frågor gällande Skola24. Vi hjälper dig under skolans öppettider.

E-post: Polhemskolan Skola 24 Support
Tfn: 046-359 41 24