Trygghetslarm

Trygghetslarm finns för att du som bor hemma ska känna dig tryggare. Du bär ditt larm som ett halsband eller en klocka och med hjälp av det kan du kalla på hjälp när som helst under dygnet. När du trycker på larmet får du kontakt med vård- och omsorgsjouren som är bemannad dygnet runt. Jouren kan kontakta hemvården eller ringa efter en ambulans om du behöver det.

Hur ansöker jag?

Du ansöker om trygghetslarm genom att fylla i en ansökningsblankett. Därefter kommer du bli kontaktad av din handläggare.

Ansökningsblankett

Har du några frågor om hur du ansöker kan du kontakta din handläggare.

Kontaktuppgifter handläggare

Avgift för trygghetslarm

Du betalar maximalt 239 kronor i månaden för ditt trygghetslarm. När du får eller lämnar tillbaka ditt larm betalar du för hela kalendermånaden, oavsett vilken dag i månaden det är.

Faktaansvarig: Vård- och omsorgsförvaltningen

Direktadress till denna sidan: https://www.lund.se/trygghetslarm

Kontakt

Vård- och omsorgsjouren

Besöksadress: Ringvägen 1A, Lund
Postadress:Ringvägen 1 A,222 25 Lund

Tekniska frågor om larm eller kamera:
Telefon: 046-359 52 16, vardagar kl. 08.15–16.00
E-post: jourenteknik@lund.se

Vård- och omsorgsförvaltningen

Besöksadress: Bangatan 10 a, Lund
Postadress:
Box 41, 221 00 Lund
Telefon (Medborgarcenter): 046-359 50 00
E-post:
vardochomsorg@lund.se