Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Serviceförvaltningen har till uppgift att efter beställning tillgodose övriga kommunala förvaltningars och kommunala bolags behov av service.

Serviceförvaltningen har drygt 600 anställda som är fördelade på affärsområdena Lundafastigheter, Markentreprenad, Måltidsservice samt Servicestaben.

Vill du vara med och utveckla Lundafastigheters och därmed även serviceförvaltningens strategiska inköpsarbete? Är du en driven avtalscontroller som vill vara med på en resa där du får vara med att utveckla och göra något riktigt bra? Vill du vara en spindel i nätet? I så fall kan du vara den vi söker! Serviceförvaltningen har inrättat en ny tjänst som kommer att utvecklas över tid och där möjligheterna att påverka och utvecklas är stora.

Avtalscontroller

Arbetsuppgifter

Som avtalscontroller inom Serviceförvaltningen blir du en del av en prestigelös arbetsplats med engagerade medarbetare och ofta ett högt tempo.

Dina grundläggande arbetsuppgifter är att implementera våra avtal i verksamheten och aktivt förvalta och följa upp dem med en ständig erfarenhetsåterföring till upphandlare till kommande upphandlingar. Hit hör också att strukturera upp, utveckla och administrera vårt system för hantering av avtal så att det blir en del av arbetssättet och att tillgången till relevant avtalsinformation finns i olika delar av verksamheten. Du arbetar även med avrop från ramavtal i direkt samverkan med kolleger i vår verksamhet. Du kommer att bistå vid upphandlingar och vid implementering av avtalen. Du kommer även att göra erforderliga analyser (av ekonomin och avtalstroheten). Runt omkring dig finns härliga kollegor som du både hjälper och får stöd av och som arbetar med allt som förekommer i en stor fastighetsorganisation

Vi erbjuder dig varierande och utvecklande arbetsuppgifter. Du får möjlighet att själv planera och strukturera ditt arbete. Organisatoriskt kommer du tillhöra staben i det nästan nya kommunhuset Kristallen, precis intill Lunds centralstation. Här jobbar vi i en miljö med öppet kontorslandskap som ger närhet till kollegor i ett hus med ljus och rymd. Vi erbjuder flextid och friskvårdsbidrag.

Kvalifikationer

Du har en högskole- eller universitetsutbildning (minst 120 poäng) gärna med inriktning ekonomi, juridik, teknik, fastighet eller annat som kan prövas likvärdigt. Har du dessutom utbildning inom upphandling eller inköp så är det meriterande. Det är även kunskaper och erfarenheter av LOU. Kanske är du ny i din karriär eller har arbetat några år. För oss är din ansökan minst lika relevant oavsett.

Du är en strukturerad person som har förmåga, vilja och driv att genomföra de arbetsuppgifter som vi beskriver. Och lite till. Du ska ju vara med och utveckla tjänsten, verksamheten och inte minst dig själv! Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig in i de upphandlade avtalen. Vi tror att du gillar, ekonomi, struktur och användarvänligheten i system. Du är intresserad av att bistå en organisation under utveckling och är prestigelös samt trivs med att samarbeta med andra människor. Om du är serviceinriktad, engagerad, kommunikativ och lyhörd med ett flexibelt arbetssätt kommer du att trivas hos oss.

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Ansökan

Ansök senast

Sista ansökningsdag: 2019-05-05

Referensnummer

SF 19-18
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktperson(er)

Namn: Alma Hodzic
Title: Ekonomichef
Telefon: 046-359 57 04

Facklig(a) företrädare

Namn: Nås via kommunens växel
Telefon: 046-359 50 00

Serviceförvaltningen

Tillbaka till lista