Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?

Myndighetsfunktionen inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar med att utreda och besluta om insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Varje dag jobbar vi för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor.

Vi är ett sextiotal medarbetare som sitter i trivsamma lokaler vid centralstationen i Lund. Vi har en trevlig arbetsplats med stort hälsofokus och positiv stämning i arbetslaget. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner. Du kan läsa mer om dessa på www.lund.se/formaner

Biståndshandläggare till Myndighetsfunktionen inriktn.förebyggande hembesök

Arbetsuppgifter

Ditt uppdrag handlar om att erbjuda alla som bor i Lunds kommun och inte har regelbundna hemvårdsinsatser ett hembesök eller informationsmöte det år man fyller 80 år. Syftet med besöket eller mötet är att skapa förutsättningar för ett fortsatt självständigt liv och öka tryggheten genom information om vad de kan få hjälp med och vart de vänder dig för att ansöka om hjälp. Besöket ska också motivera till en bättre säkerhet i vardagen tex förebygga fallolyckor.

Du kommer att delta vid seniordagar, informera externa aktörer samt nätverka med kollegor i andra kommuner. Det är ett omväxlande arbete och det finns goda utvecklingsmöjligheter i tjänsten.

Myndighetsfunktionen kommer framöver att ansvara för processledning av förvaltningens utveckling avseende digitaliseringsarbetet och därför ser vi gärna att du är intresserad av de nya möjligheter det kan innebära.

Dokumentation sker i Procapita och Lifecare.

Kvalifikationer

Vi söker dig med socionomexamen eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i tillämpning av gällande lagstiftningar samt erfarenhet av myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen. Vi ser gärna att du har en förståelse för hur den kommunala verksamheten fungerar samt att du har någon erfarenhet av att arbeta med målgruppen äldre. Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som tjänsten kräver.

Som person är du prestigelös, har en positiv inställning, är trygg i dig själv och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter. Vi söker dig som har en god förmåga att organisera och strukturera ditt arbete på ett självständigt sätt.

Vi förutsätter att du har god datorvana. Eftersom tjänsten innehåller administrativa uppgifter samt en viss dokumentation måste du ha en god förmåga att uttrycka dig i svenska språket- både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av Procapita och Lifecare.

Du ska i olika sammanhang kunna informera och förmedla kunskap/tankar/ idéer. Mycket god samverkansförmåga och flexibilitet krävs. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Du är en god kommunikatör där du är tydlig samt säkerställer att budskap når fram, så att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Självklart har du en tydlig värdegrund där du tror på människans egna resurser.

Vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete där du får möjlighet att bidra med din kompetens och erfarenhet.
B-körkort erfordras

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Ansökan

Ansök senast

Sista ansökningsdag: 2019-02-18

Referensnummer

VoO 43/2019
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktperson(er)

Namn: Madeleine Flyghagen Lloyd
Title: Enhetschef
Telefon: 046-359 83 26

Facklig(a) företrädare

Namn: Gregorio Macario
Title: SSR
Telefon: 046-359 43 90
Namn: Lars Öst
Title: Vision
Telefon: 046-359 55 77

MYNDIGHETSFUNKTIONEN, VOO

Tillbaka till lista